Dělostřelecká tvrz Bouda se v období okupace stala pokusným objektem, kde němečtí odborníci odzkoušeli řadu původního zařízení a technologií tvrze (např. všechna vrata do vjezdu ve vchodovém srubu, šikmý výtah, filtrovnu…). Již od podzimu roku 1938 se tvrz stala také cílem pro dělostřelecké a o něco později i ženijní pokusy. Dělostřelecký srub K – ...
Dělostřelecká tvrz Bouda se v období okupace stala pokusným objektem, kde němečtí odborníci odzkoušeli řadu původního zařízení a technologií tvrze (např. všechna vrata do vjezdu ve vchodovém srubu, šikmý výtah, filtrovnu…). Již od podzimu roku 1938 se tvrz stala také cílem pro dělostřelecké a o něco později i ženijní pokusy. Dělostřelecký srub K – S 11 představuje pravděpodobně první místo mimo území III. říše, kde proběhly ověřovací zkoušky podkaliberních protibetonových střel Röchling – jedné z vyvíjených, v boji však nikdy nepoužitých, německých tajných zbraní. Na podzim 1944 se začala Hůrka měnit na továrnu k výrobě leteckých součástí. V té době také začala na svahu nad vchodovým objektem stavba tábora pro několik set vězňů. Tito měli v podzemní továrně pracovat. Připravené výrobní zařízení se stalo po osvobození kořistí sovětské armády.Pěchotní srub byl k výstavbě zadán spolu s dalšími objekty 9. června 1936 jako 3./III. stavební podúsek ŽSV III Králíky. V říjnu roku 1940 zde proběhly četné zkoušky zbraní, vnitřního zařízení a rozsáhlé postřelování. Němečtí odborníci zde zkoušeli palby z pevnostního kanónu vz. 36, pevnostního minometu vz. 38, minometu pro pancéřový zvon a kulometů. Jednalo se o nejrozsáhlejší zkoušky kompletního sortimentu pevnostních pěchotních zbraní provedené na našem území německou armádou.
1.den: Dopoledne příjezd do Mladkova, odkud se vydáme po naučné stezce Betonová hranice, směřující k Muzeu čs. Opevnění – dělostřelecké tvrzi Bouda a Muzeu Vysoký kámen. V blízkosti se rovněž nachází Vojenské muzeum Lichkov, které je s trasou propojeno. Stezka má délku 15 km a je vybavena 23 informačními tabulemi. Lze tu zhlédnout řadu objektů lehkého i těžkého opevnění a mnohé pozůstatky dělostřeleckých a ženijních zkoušek pevnostních objektů. V podvečer odjezd na ubytování. 2. den: Po snídani návštěva dělostřelecké tvrze Hůrka, poté přesun do Vojenského muzea Králíky, což je nejmodernější vojenské muzeum v České republice, kde uvidíte expozice věnované armádě, obraně státu a československým opevněním. Dále můžete vidět rozpracovnou dioramu Československá armáda v roce 1938 a ústřední dioramu muzea nazvanou Jaro 1945. Ta přibližuje návštěvníkům prostřednictvím mohutných kusů vystavených těžkých zbraní (děla, tanky...) příběh konce války a osvobození Československa. Dále uvidíte pultovou vitrínu věnovanou bodáku na Sa vzor 58, vitrínu věnovaná Sa vz. 24 a 26, sbírku legendárních Pragovek V3S atd. Ve 14:30 odjezd, zastávka u Pěchotního srubu K-S 14 „U cihelny“.Dne 25. července se můžete těšit na Malý tankový den, v jehož rámci uvidíte ukázky těžkých pásových strojů. Na terénní okruh v areálu muzea vyrazí nejen tanky, ale také další pásová vozidla. Po ukázkách možnost prohlédnout si tanky z blízka.
Autobusovou dopravuUbytování se snídaníSlužby průvodce
Vstupy do objektůPříplatek za jednolůžkový pokojCestovní a úrazové pojištěníOrientační ceny vstupnéhoVojenské muzeum Králíky 120 KčDělostřelecká tvrz Bouda 100 KčVojenské muzeum Lichkov 20 KčPěchotní srub K-S 14 „U cihelny“ 60 Kč
PRAHA – 06:00 HOD PROTI HLAVNÍMU VLAKOVÉMU NÁDRAŽÍ, PARKOVIŠTĚ U SKLENĚNÝCH KOPULÍČASY ODJEZDŮ JSOU POUZE ORIENTAČNÍ. CESTOVNÍ KANCELÁŘ SI VYHRAZUJE PRÁVO NA ZMĚNY ČASŮ ODJEZDŮPro pořádání zájezdu je stanoven minimální počet účastníků zájezdu na 32 osob, pokud není ve smlouvě o zájezdu, nebo v potvrzení o zájezdu uvedeno jinak. Vega Tour s.r.o. má právo zrušit zájezd do 7 dní před nástupem na zájezd při nenaplnění požadovaného počtu účastníků.
Poloha hotelu momentálně není k dispozici
Autobusy a minibusy vybavujeme nejnovější informační technologií. Vega Tour operační centrum používá nejnovější dispečinkový a plánovací software společně se systémem on-line sledování vozů. Cestující mohou dále na palubě většiny našich autobusů využít Wi-Fi připojení k internetu zdarma a ve vybraných vozech elektrické zásuvky pro nabití svých notebooků a telefonů.